…and the winners are……!!!

nike_ipodbox.jpg

NIKE!+APPLE!
Oggi ho aperto il mio aggregatore (che conta al momento circa 414 subscriptions) e nel box di ricerca ho digitato "nike"…..non l'avessi mai fatto, a cascata mi sono comparsi i post nei quali si parla della nuova operazione Nike+Apple: Nikeplus.com

Cito i più autorevoli e non mi dilungo in quanto questo post è datato rispetto alla notizia:

Ma tornando al titolo del post…penso che Nike ed Apple da qualche tempo a questa parte interpretino al meglio uno dei principi base del Word of Mouth Marketing e cioè:
"……In molti casi tuttavia il WOM, non é rappresentato da una specifica tecnica o strategia di marketing particolare, ma è “semplicemente”:
1. un’efficace customer service capace di guadagnare il rispetto dei consumatori
2. un prodotto eccezionale per design, funzioni, utilità, progettato appositamente per soddisfare i consumatori e generare word of mouth “organico” "

Riporto anche queste, secondo me, interessanti riflessioni lette su: devices, media and the future of everything:

What's cool about the Apple-Nike announcement? Three things:

  1. The iPod is now an application platform for personal information. Okay, it could always store contacts and photos. But now it can log your miles, calories, and exercise time. This is just the latest in a long line of iPod as application platform," following in the footsteps of Duke University syllabus, radiologist medical image viewing, and museum tours.
  2. Apple locks up another huge brand. It began with BMW putting iPods in cars. Now Nike, the biggest brand in sports apparel is in Apple's marketing team. Talk about getting leverage out of your marketing dollar!
  3. More companies will now "get it" — Apple's a good partner for commercial ventures. What's perfect about this deal is that any CMO can take the concept to their CEO and they'll get the benefit: Apple+BrandX = Good Stuff. The result will be more CMOs knocking on Apple's door.

Update: Cliccate sull'immagine per visualizzare i risultati connessi al picco del 24 maggio 2006 (se questo non è word of mouth!?)

Immagine 14.png

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: